"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Jubli Perak PAS Marang



Salam and good day!

AlhamduliLlah, berakhir sudah program besar dan penting selama 2 hari kelmarin. Segala penat lelah berbaloi..apalah sangat penat yang sedikit dibandingkan pengorbanan dan perjuangan para pejuang Islam yang lain.

Saya dan rakan-rakan yang lain berpeluang membuka pameran dan jualan sempena program Jubli Perak ini. Program pada 12-13 Mac 2010 bertempat di Perkarangan Masjid Rusila memang amat berjaya bagi saya kerana berjaya menarik ribuan pengunjung tanpa mengira masa. Pelbagai program dan pertandingan diadakan, meliputi pelbagai golongan kanak-kanak, remaja dan belia begitu menyeronokkan, di samping hadiah yang ditawarkan amat menarik. Saya bukan tak mahu masuk, tapi sibuk sangat jadi 'tauke' gerai jualan. Nanti kan, tengah syok bertanding takde orang nak jaga kedai..huhu.

Dalam banyak-banyak aktiviti, yang menarik dan kelakar pertandingan main bola dengan motosikal. Ye lah, diorang main depan khemah saya, boleh lah jenguk-jenguk diorang bermain. Memang kelakar lah, walau sekejap je tengoknye. Bukan senang nak main bola sambil menunggang motosikal... kene ade skill yang tinggi, selain kene hati-hati. Bimbng silap haribulan langgar motor orang pulak, tak pun jatuh tergolek-golek...huhu.

Banyak lah nak ulas.... pendek kata sangat best. Walaupun sambutan jubli ini peringkat kawasan Marang sahaja... meriahnya macam program negeri! Ada beberapa keping gambar sempat saya rakam untuk tatapan semua, tapi tak banyak lah. sayang sangat gambar motor konvoi ARC dalam kamera orang lain...kene mintak jugak nih.. ada sebuah motor yang sangat saya berkenan, bukan tuan motor yee... minat motor tu.. sangat eksklusif dan bergaya. Rasanya kalau saya bawak pun nampak 'bergaya'...huhu. Mau tak bergaya, harga sebuah hampir beratus ribu ringgit. Boleh bayar cash pinjaman saya...hehe. Oklah, selamat menjamu mata.












Kek Seri Nisa'...hehe














TGHH sudi berkunjung ke gerai kami...



CIkgu Hussin sempat berseloroh.."Mintak maaf lah, Ayah Chik dok leh salam lagi hari ni, esok lah salam.."



Ye lah, khemah kami semua pompuan... biasanya Ayah Chik akan salam dengan 'peminat' yang menanti beliau..





Hadiah untuk Ayah Chik je...orang lain tengok je yee..

0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?