"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

This Time - هذا الزمان


Salam and good day!


Lama tak update blog ni.. Dok sempat nak menaip dan bercerita lebih.. Kesibukan dunia membuatku hanyut seketika..hehe.. Dok hanyut lagi, insyaAllah. Kalau setakat share video atau artikel yang menarik semua orang boleh.. saya lebih suka bercerita dan berkongsi pengalaman dan idea sendiri. Namun, apepun tak kisah lah sebab yang penting ilmu dan kebaikan untuk disebarkan. Dok kire lah copy paste pun! Sepertimana sabda Junjungan Besar Nabi s.a.w "Sampaikan dariku olehmu walau satu ayat"..


Jadi, untuk sharing, maka saya pun share lah satu video yang menarik ni.. Sedih tgk seorang ibu ditinggalkan oleh anak kesayangan sendiri kerana tidak sanggup menerima ibu yg 'menyusahkan' diri dan keluarganya.. Teringat saya kisah Si Tanggang dan sahabat Nabi s.a.w iaitu Alqamah.. Ya Allah, cube bayangkan jika perempuan itu adalah kita.. Atau perempuan itu adalah ibu kita?! Na'udzubiLlah! Biarlah seburuk atau tidak perfect, ibu dan bapa lah tempat kita mengadu dan mengerti kesusahan dan kehendak kita.. Kepada lelaki, carilah perempuan yang penyayang dan memahami dirimu... bukan pilih hok come lote je! Kerana perempuan dan isteri yang baik adalah yang akan sentiasa memahami dan support kebaikan suaminya.. insyaAllah..


Moga ianya jadi panduan dan iktibar buat kita semua.. Moga Allah melindungi kita dan menjauhkan kita  dari derhaka pada kedua ibubapa kita.. insyaAllah. Sabda Nabi s.a.w yang bermaksud: "Dosa yang paling besar ialah mensyirikkan Allah, derhaka pada ibu bapa dan membunuh orang" Hadis riwayat Anas Bin Malik.



Abah dan mama... uhibbukum fiLlah!



0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?