"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Masak lagi...

Salam and good day!


Rajin pulak saya nak meng-update blog hari ni... hehe.. Lepas zohor nanti nak bertolak ke program.. Balik tengah malam nanti laa jawabnye.. Jadi sebelum keluar kene masak dulu! Dengan gaya ala master chef masak je lah ape yang ade kat dapur tu...


Sardin!


Tengah siapkan barang-barang nak masak, tetiba baru perasan cili takde! Alamak mcmana ni ye... Takpelah, tumis je dulu bawang+sos+air asam jawa+garam dan gula... pastu masukkan sardin... warna nampak mcm pucat je... Haaa... jadi saya pun tambah lah kicap pecat ke dalam masakan ni... Sedap la jugak..hehe... bab nak reka masakan ni memang lah kesukaan saya.. ikut suka hati je..!



Sayur kubis goreng+tomato+soo hoon berperisa sup..hehe


Saya memang suka soo hoon.. sebab tu kalau saya masak memang kene ade benda ni.. Nasib la sape yang makan masakan saya sokmo..huhu..

Oklah, nak siap2 solat dan bersiap ke tempat program. Kene ade kat tapak untuk rehearsal pukul 3 petang sharp! Doakan agar program berjalan lancar dan dipermudahkanNya.. insyaAllah. Moga Islam mekar di bumi Terengganu Darul Iman ini... Takbir!


0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?