"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

"Cikgu main motor...?!"

Salam and good day!




AlhamduliLlah hari ni dpt jugak update blog kesayanganku ini... Tu pun setelah mendapat permintaan peminat blog saye utk tahu perkembangan cerita saya ni..hehe. Saya suka kumpul cerita2 dan pengalaman2 saya supaya dapat dikongsi dan diambil pengajaran daripadanya.. InsyaAllah.






Kali ni saya agak 'buang tabiat' klu ikut istilah orang tua2.. yelah, buat mende2 yang pelik dan 'memalukan'..huhu. Saya ni boleh lah dikatekan org yang matang dan cool.. Takde lah nak main2 atau berperangai memeningkan orang.. InsyaAllah. Namun, kadangkala ada jugak tanpa kita sedari perangai kita ni (terutamanya orang perempuan) berubah mengikut mood dan perasaan... Same lah saya ni.. Ada masa stress, gembira, sedih,dll.. Sahabat2 terdekat saya memang dah masak dengan perangai saya ni.. Kalau tiba-tiba 'buat hal' mesti diorang (Kak Siha especially) perasan saya ni sedang menghadapi suatu masalah...










Budak yang tak bersalah ni telah dipaksa saya memberi pose istimewa (naik atas kerusi).. Bukan ape, nampak smart pulak die ni.. Dah lah pakai baju Shell.. Tapi die sangat sporting melayan kerenah cikgu die yang tengah bermasalah ni..







"Awak kan tahu cikgu ni suka tengok motor besar... Yang awak bawak tu kenapa..? " Sekali lagi kene posing pegang motor pulak die ni.. Ikut je lah cikgu suruh tu..huhu..







"Cikgu.. motor besar mahal tak..?" .. "Mestilah mahal.. ada yang harganya sebuah tu boleh beli 3 buah kereta cikgu tu..."




Harga sebuah motor mainan ni RM45.. terdapat di stesen minyak sahaja... bukan nak promote stesen minyak nih..





Tanpa disedari saya main lah motor diorang ni.. Tengah saya khusyuk main motor..


mereka yang ketika itu sedang bising tiba-tiba senyap seketika...


Saya pun terkejut sebab mereka terkejut..


Lalu kami pun ketawa terkejut bersama-sama..huhu..






Hari ni Ahad, 19 Jun saya tak cuti.. Pelik sokmo. Orang cuti tapi dok cuti..huhu. Terengganu dapat cuti peristiwa sempena meraikan kemenangan Terengganu menewaskan Kelantan 2-1 dalam Piala FA. Tahniah dan syabas buat skuad Peteh. Walaupun tak minat bola ni.. tapi sentimen kenegerian tu penting.. Lagipun, sapelah yang tak suka memang kan..? Walaupun bukan kita yang dapat piala tu, tapi hati kita suka dan gembira sebab pasukan yang kita sokong tu menang...


Ni lah antara anak-anak murid saya yang sangat saya sayang dan didik mereka seperti anak sendiri.. Walaupun takde anak lagi... Saya marah, puji dan didik mereka tanpa prejudis insyaAllah. Lagi saya sayang mereka, lagi lah saya akan tegas mendidik mereka. Biarlah orang kate saya ni garang.. Yang penting saya tahu batasan saya.. dan marah kerana sayang, bukan kerana nak lepaskan geram.. Saya mahu mereka jadi insan yang cemerlang dunia dan Akhirat suatu hari nanti.. InsyaAllah. Belajar baik-baik ya.. Cikgu sayang kamu semua...!



















0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?