"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Speed Control

Salam and good day!


Speed controls being used in Canada.

How's this for effective speed control?

I don't know about you, but this would certainly slow me down!

People slow down and actually try to "straddle" the holes.


This is an actual speed control device that is currently in use.


It is MUCH cheaper than speed cameras, radar guns, police officers, etc.


Pretty clever -- especially when they move them around every day.




Tak taulah kaedah ni baguih tak.. kalau kat Marang ni, pernah berlaku 2 insiden sebuah bas melanggar kedai dan rumah kerana mengelak lubang di jalan. Ye lah, tengah syok memandu laju pastu tiba-tiba ada lubang kat depan.. brek kecemasan lah. Memang susah nak kawal sikap pemandu jika diri pemandu sendiri takde kesedaran sivik.



Saya tak tau lah nak diklasifikasikan pemandu jenis ape.. but for sure paling laju saya bawak 100km/j. Suka hati lah orang nak kate saya ni 'sivik' bawak slow-slow. Yang penting yang selamatnya saya jugak. Saya jarang bawak kereta jauh-jauh. Setakat ni yang dikira jauh Dungun dan Besut. Takde masa lagi nak jalan jauh-jauh..huhu.

0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?