"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Ladies Safety

Hold your car key with the hard key pointed out from your finger.

When a suspecious person following you to the car ... and you do not know what to do...just pretend you gonna take the car key out to drive out, hold the key like the picture shown in above..



When the stranger start his action to snatch your bag....



You just swing you arm with the key on his face..... then RUN!!!!!




p/s: Malang tidak berbau... Kepada kaum hawa, sentiasa berwaspada berada di mana-mana pun. Jangan mudah percaya dan selesa dengan keadaan sekeliling. Dan lagi, percayalah pada gerak hati kita... Jika berasa sesuatu yang merunsingkan cepat-cepat ambil tindakan. Pesanan ini ditujukan terutamanya kepada saya dan semua..


Tak peliklah kalau beg tangan orang perempuan ni besar dan berat. Macam-macam ada, macam beg Doraemon. Kalau ibu, dalam beg ada botol susu, pampers anak, tisu,dll. Memang cantik dah ciptaan Allah. Orang pompuan ni selalu fikir benda-benda kecik..sebab 9/10 dari akal yang Allah cipta adalah nafsu.


Macam-macam benda kene pikir. Contoh saya dulu sebelum ada kereta ni, selalu 'travel' naik bas. Pisau lipat or benda tajam selalu ada dalam beg. Kalau tak bawak benda-benda tu macam semacam je..:) Sebab tu sampai sekarang beg tangan saya tak pernah kecik, besar sokmo..huhu. Pen, pensil, planner, buku nota, kerongsang, pengetip kuku, jarum, benang, dll lengkap ada..


Persediaan physically memang kene ada. Yang paling penting, doa sebelum memulakan sesuatu perjalanan samada dekat atau jauh. Macam ayah saya, dah jadi amalan sebelum melangkah tanah akan baca doa dan ayatul kursi. Selepas selesai baru lah turun. Peringatan untuk saya juga sebenarnya..


Oklah, selamat mencuba dan jagalah diri kita kerana kita lah yang akan bertanggungjawab ke atas diri sendiri..!

0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?