"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Cukuplah Allah sebagai pelindungku!

Salam and good day!


“Cukuplah Allah tempat aku berlindung, dan Allah sebaik-baik memberi perlindungan”





Ingin berkongsi kisah benar anak muridku, Amirul 9 tahun.. :)



Suatu malam yang hening…

Amirul: Bismillahirrahmaanirrahiim… (Mulutnya terkumat –kamit mengucap syahadah, membaca Al-Fatihah dan Ayat Kursi)

Saya ketika itu sibuk memeriksa seluruh kelas sebelum menutupnya untuk pulang. Dia dan adiknya masih belum balik. Pelajar yang lain semuanya dah pulang. Dalam hati terdetik, bagusnya budak ni.. Berzikir ingatkan Allah sementara menunggu ibu.. Agaknya kene hafal untuk tugasan kat sekolahnya kot..

Cikgu: Amirul, kenapa ibu tak mari lagi..? (Saya ‘mengganggu’ zikirnya…)
Amirul: Kita tak tahu cikgu… (Matanya berair sambil memandang saya)
Cikgu: Eh, awak menangis ke..? Kenapa?
Amirul: Kita takut cikgu.. (Suaranya tersekat-sekat)

Dalam hati… patutlah zikir banyak2.. Alhamdulillah. Sejuk hati cikgu.

Cikgu: Mai sini dekat cikgu… Takpe, cikgu telefon mak awak okey..? (Tersenyum)


“Maka ingatlah kepada-Ku, Aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepada-Ku dan janganlah kamu ingkar kepada-Ku.” (Al-Baqarah:152)


0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?