"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

for all...

Salam. AlhamduliLah baru saja berakhir program besar (ijtima') di 'KL' petang tadi. Program seharian dari seawal pagi hingga ke akhir petang begitu seronok bagi saya. Banyak pengalaman yang saya peroleh, terutama dari aspek penerangan dan pameran.

Walaupun agak letih, saya kuatkan semangat untuk check email dan update blog ni sikit-sikit. Lagipun kene settle beberapa perkara sebab minggu hadapan satu lagi program besar akan diadakan. Wah, tak menang tangan dibuatnya. Mujurlah sahabat-sahabat yang setia bersama saya sudi menolong dan menunjuk ajar. Bukan senang nak jadi senang, bukan susah nak susah. Kalau ikutkan senang, lepas tangan aje semua kerja. Tapi ingat, amanah yang kita pikul akan disoal di Akhirat kelak.


Sebenarnya, takde idea sangat nak diluahkan dan dikongsi kali ni. Saya baru saje tengok blog sorang ni, tak kenal pun.. baity (my fren) suh surf blog ni utk search pasal kartunis. best jugak tulisan die, sempoi je. tp sarat dengan informasi terkini lagi sensasi.

kelakar rasenye bila baca satu post die tu... die dan wife pegi ke satu restoran menjamu selera, wifenye mmg peminat western food. die plak peminat sejati local food. bukan nak cerita die minat makan ape... tp tengah diorg sedang enak menikmati makanan, hilang plak selera diorang. nak tau knape...? jeng jeng jeng...

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..
..

..

..

..




hehe...tak perlu rase suspen. cuma, rase macam pernah dengar slogan ni..tapi di mana ya?


renungan: ada orang yang tak minat politik...tapi tahukah kita bahawa dalam islam itu adanya politik? islam itu syumul. ada yang tidak minat politik kerana bagi mereka 'politik itu kotor'. kawan2 semua, cube kite pikir. Adakah kerana pemimpin-pemimpin tertentu yang terlibat dengan rasuah dan samseng maka kita terus menghukum politik itu kotor? so, tak perlu ambil peduli pasal politik.? Sama juga dengan Islam. Adakah jika adanya umat Islam menjadi penjenayah dan membunuh maka Islam itu teruk? Na'udzubiLlah. Saya geram mendengar analogi buruk ini daripada beberapa orang yang saya kenali. Nampaknya berat sungguh tanggungjawab saya untuk berdakwah pada mereka ni. It's ok, bila kita mengajar orang sebenarnya kita juga dapat belajar. Saya kene cari sifu lah nak dalami bab siasah ni...hmm.

0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?