"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

SELAMAT HARI GURU!

Ni hadiah dari Ain...anak tauke keropok..huhu
Memang cukup lah bekalan untuk 2 minggu ni..!

Macam-macam hadiah ada...best lah..AlhamduliLlah

"Cikgu tak kisah awak nak bagi atau tak hadiah, bagi cikgu hadiah paling bermakna adalah
awak berjaya dalam pelajaran...faham???"
"Faham cikgu...."

Salam and good day!


SELAMAT HARI GURU.. kepada semua warga pendidik, samada kerajaan mahupun swasta. Bagi saya guru bukan sahaja yang mengajar di sekolah-sekolah..malahan guru tadika, taska, tuisyen, dll. Malah guru pondok pun adalah guru...



Tahun ni agak special..sebab anak murid ramai.. namun begitu, saya merasakan lebih dekat dengan mereka..maybe anak murid saya tahun ni lebih matang dari sebelumnya kot..hehe..dan yang best dapat hadiah banyak!



Siapa yang tak suka dapat hadiah? Namun bagi saya hadiah bukanlah segalanya.. Kadang-kadang paa pelajar masing-masing berebut untuk memberikan hadiah yang terbaik buat guru mereka. Malah, ada juga guru yang berbangga jika menerima hadiah paling banyak dari pelajarnya. Ape2 jelah..




Kemarin sedang asyik mengajar, saya sempat berkomunikasi dengan seorang pelajar saya..
Aleya: CIkgu...tadi kite bagi hadiah kat cikgu tadika kite..
Saya : Ye ke..bestnye.. Dah untuk cikgu Hidayah takde ke...?
Usik saya menduga pelajar berumur 6 tahun ni.. Dengan tersipu-sipu malu die menjawab..
Aleya : Umi kate tak payah, sebab cikgu Hidayah kaya dah.. Tak yah bagi hadiah dah...


Die tersenyum lagi... Saya mengerutkan dahi. Ada jugak reason sebegini ya..! Kalau lah betul saya kaya...huhu.. Tak kaya harta pun, kaya dengan budi bahasa apa salahnya...huhu...


Pada sebelah malam pula, hampir 40 orang pelajar saya (dari 3 kelas) menyambut hari guru bersama-sama. Riuh sungguh suasana. Maklumlah, masing-masing excited dapat makan dan memberi hadiah kepada guru masing-masing. CIkgu-cikgu lah yang happy sebab dapat penghargaan dari pelajar yang express kasih-sayang dengan memberi hadiah...walaupun hadiah biasa-biasa sahaja.. Masing-masing membawa makanan special. Saya sediakan minuman special untuk mereka...air anggur special hehe.. 3 kali kene buat air sebab sangat laris...!



Harapan saya...semua student saya berjaya di dunia dan Akhirat. Moga mereka ni lah yang pernah di didik di sekolah saya akan menjadi insan yang akan membela dan memperjuangkan Islam dan sebagai pemuda pemudi harapan bangsa dan Islam...insyaAllah! Sesungguhnya cikgu amat sayangkan kamu semua, dan ingin melihat kejayaan kamu kelak. Berjanjilah!

1 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?