"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Yakin pada Allah..

Salam and good day!




Alhamdulillah, rupanya 'bernyawa' lagi blog saya nih..hehe..
Kebetulan malam ni diberi kudrat olehNya untuk update blog orang, jadi apa salahnya update blog sendiri nih..




Saya sukakan motivasi dan kata2 hikmah yang bisa mengajak kita untuk sentiasa positif dan dekat padaNya.
Dalam hidup kita ni, tanpa Allah sebagai pelindung dan pegangan kita.. sia2 hidup kita tanpa pedoman! Na'udzubillah... 




Dah setahun saya punya akaun facebook.. Setahun ni banyak pengalaman suka duka, pahit manis dll lah.. Sukar untuk diterjemahkan dengan kata2. Banyak yang saya kongsikan di facebook. Senang nak update.. Rasenye kalau lah blog ni senang nak update, insyaAllah hari2 saya update :))




 Sekarang ni dah pukul 11mlm lebih... Sebelum merehatkan diri mengecas tenaga untuk menghadapi hari esok (andai diberi umur olehNya lagi).. Saya ingin kongsikan suatu kata2 yang merupakan asas dan tunjang keimanan kita kepadaNya..






Sebagai seorang hamba kepadaNya, siapa kita untuk memaksaNya 'menerima' dan 'mengikut' segala kehendak kita. Segala yang kita jalani adalah demi mencari redhaNya. Segala yang datang dari Allah, maka ianya adalah BAIK buat kita. Hidup ini merupakan siri ujian. Ujian yang didatangkanNya pelbagai bentuk. Susah, senang, suka, duka.. Itulah lumrah kehidupan. WAJIB kita sebagai hamba menerima semua itu dan menjadikan Allah tempat kita berlindung dan berharap. 



Allah Taala berfirman yang bermaksud: ”Apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepada kamu mengenai Aku, maka (beritahu kepada mereka) sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka). Aku perkenankan permohonan orang-orang yang berdoa kepada-Ku, hendaklah mereka menyahut seruan-Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku supaya mereka menjadi orang-orang yang mendapat petunjuk.” (Surah al-Baqarah: Ayat 186)

0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?