"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Menjamu Selera di RFC

Salam and good day!

AlhamduliLlah dapat jugak merasa makan di RFC Terengganu. Weekend je saya free nak keluar pegi mana-mana. Tu pun kalau takde program. Tak mahu tulis panjang-panjang... saya sempat ambik beberapa gambar menarik semasa kami menjamu selera... :)

Dari kiri: Balqis, Safiah dan Maisarah. Balqis datang nun jauh dari Johor. Bercuti di Terengganu beberapa minggu. Suka betul die boleh makan bersama-sama kami. Baru kali pertama jumpa die tapi dah mesra macam dah lama kenal.



Ekspresi muka Mardiana dah cukup menunjukkan dia enjoy makan di sini. Dah lah ambik paha ayam saya! Memang diorang ni makan tak pandang dah kiri kanan :) Saya pulak takdelah excited sangat sebab dah biasa makan di RFC. Cuma tak mahu ketinggalan 'merasmikan' RFC Terengganu.

Aiskrim perisa vanilla.. best jugak rasanya. Try lah sendiri..


Maisarah tanpa disedari telah 'mencuri' ayam yang ditapau dalam kotak untuk dimakan tadi. Masa nak balik baru saya perasan seketul ayam dah hilang... Budak ni memang nak kena!

"Kene makan sampai habis! Selagi tak habis tak leh balik" kata saya. Mereka beriya-iya jugak menghabiskan kesemua makanan dan minuman. Nampak mereka kekenyangan (se'eh). Kesian pulak. Bukan sengaja nak paksa... tak baik membazir!





Ni aksi betul-betul ni... bukan saje-saje berlakon posing gini.. Lepas makan, saya ke stokis HPA di sebelah RFC ni.. Nak beli barang-barang yang orang tempah dengan saya. Kedai nampak eksklusif dan bersih. Takde pelanggan lain masa tu.. kami je 6 orang masuk menyerbu kedai. Budak-budak masih excited lagi menjenguk keadaan sekeliling. Saya hanya memerhati sekali-sekali kerana berurusan dengan pekerja di kaunter.





"Aduh, lenguh laahh..." Suara Fatihah kedengaran dari belakang saya. Saya pun berpaling. Fatihah dan Mardiana berbaring atas karpet empuk tu..





Ish budak ni... buat macam rumah die pulak.. Saya berkata dalam hati... Tanpa berlengah saya pun ambik lah gambar diorang ni. Memang selesa sangat... Saya sempat lagi promote kat diorang..




"Balik nanti bagitau mama... kalau nak beli ayam atau aiskrim mari beli kat sini. Semua best-best belaka..."





"Ye ke kak long? Balik nanti nak bagitau mama lah..." kata mereka tulus. Saya hanya tersenyum. Senyuman yang tulus...







p/s: saya sebenarnya tak mahu dah bawak budak-budak ni pergi jalan-jalan. Ramai orang ingat anak saya! huhu.. Tapi saya dah ajak orang besar... orang besar tak mahu ikut.. kene lah bawak orang kecik.. saya segan kalau makan sorang-sorang kat situ... Sebab tu kalau jumpa saya dengan budak, kene tanye dulu anak sape yaa... bukan main teka-teka aje ok... :)






0 comments:

Post a Comment

Apa komen anda...?