"Hidup ini adalah pilihan.. Pilihlah yang terbaik untuk agamamu.. Allah sayang padamu!"

Raef - With You (Chris Brown Cover)

Salam. Jumaat yang penuh keberkatan.


Ketika segalanya sukar bagiku untuk menghadapinya, Engkau tetap setia menemaniku.. Ya Allah, tiada suatu pun kesusahan dan kesedihan yang ku alami ini melainkan aku redha dan Engkau akan menggantikannya dengan yang lebih baik.. Amiin. InsyaAllah.



When I have no one, I have ALLAH! Ya Allah, I Need You...


Read More......

Bagaimana Mencintai Secara High Class...

 Salam and good day!

 Kalau jatuh mesti sakit kan..? 
Tapi kalau jatuh cinta, mcmana ya sakitnya tu..? :p
 
 
 
Ya Allah, bantulah aku untuk mencintaiMu lebih daripada cintaku kepada makhluk dan diriku sendiri. 
 
Engkau tidak pernah menghampakanku, walaupun berulang kali aku alpa dan melupakanMu.. Hanya dengan mencintaiMu, aku bisa meraih cinta dari makhlukMu jua..
 
Ya Allah, betapapun aku merinduinya... Namun, Engkau tetap di hatiku!
 
 
 
Bagaimana Mencintai Secara High Class...

Cinta
high class bukan ekslusif milik sesiapa. Cinta high class berhak dimiliki oleh kita semua.


Jangan tunggu esok. Hari ini juga kita mesti mencintai secara
high class.


Jangan lupa, bantu si dia agar mampu mencintai secara high class juga.

Err, apa itu cinta high class?

Cintamu mendaulatkan Allah nombor satu,Cintamu padaku kerana Allahmu yang satu,Cintamu bermujahadah menahan nafsu.

"Ya Allah, aku memohon cinta-Mu dan cinta orang yang mencintai-Mu, dan amalan yang menyampaikan aku kepada cinta-Mu. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai dari diriku, keluargaku dan daripada air yang sejuk (ketika panas terik)." (HR al-Tarmizi).

 
Saya terfikir, wanita dan lelaki saling tertarik. Itu biasa. Malah ketertarikan yang kuat ini turut dirasai oleh binatang jantan dan betina. Begitulah cara Allah menjamin berterusannya kehidupan di dunia.

Wanita dan lelaki saling jatuh cinta. Itu juga biasa. Islam menolak sistem yang cuba menghapuskan terus fitrah ini seperti merahibkan diri. Islam menawarkan solusi iaitu pernikahan untuk menyalurkan fitrah menjadi barakah.

Wanita dan lelaki sanggup berkorban segala-galanya demi cinta. Itu luar biasa. Tapi boleh membawa binasa. Tanpa asas agama, maruah diri sanggup dikorbankan sekali. Islam menutup pintu-pintu yang membawa kekejian untuk melindungi lelaki dan wanita daripada punca-punca keghairahan dan pencetus fitnah.

Wanita dan lelaki bercinta selepas nikah, saling melengkapi agama pasangannya. Ini jauh luar biasa. Dan ini barulah high class. Jika belum menikah, cinta menjadi high class apabila teruna dan dara saling tinggi mujahadah. Bantu si dia memahami dengan mengurangkan perjumpaan dan komunikasi. Ianya atas dasar urusan dan keperluan sahaja dengan menjaga syarat dan batasan.

Jika di luar batas urusan, mintalah fatwa dari hati. Kebaikan itu apa yang tenang dalam hati. Dosa itu apa yang was-was dan syak dalam hati. Nikmatilah indahnya saat menahan, bila halal, penuh keterujaan.

Saya cuba memahami, mawar dan kumbang berbeza untuk saling melengkapi. Mereka saling jatuh cinta kerana perbezaan itu. Lelaki sukakan sifat kewanitaan seorang wanita. Wanita sukakan sifat kelelakian seorang lelaki.

Lelaki dan wanita bagaikan botol dan penutupnya. Bagaikan elektron dan proton. Bagaikan baju dan seluar. Bagaikan sepasang selipar. Saling memerlukan.

Bukti saling memerlukan ini akan menjadi luar biasa dan high class jika diluapkan kepada insan istimewa bernama suami atau isteri, bukan untuk teman wanita atau teman lelaki. Kenapa ianya high class?

Itu tanda patuhi Allah.Itu tanda jauhi fitnah.Itu tanda sebuah mujahadah.

Jodohku, aku tidak tahu dirimu siapa dan entah di mana. Aku cuma tahu engkau ada, di dunia atau di syurga. Akan kusimpan perasaan ajaib ini. Akan kuluapkan untukmu setelah akad menghalalkan kita.' (Monolog Qani'ah Syumaila dalam novel Cinta High Class).

Oleh : Fatimah Syarha Mohd Noordin. Beliau merupakan penulis novel tauhid. Terbaru beliau menghasilkan novel Sebarkan CintaMu (http://sebarkanbahagia.blogspot.com/)

Read More......

Raef - With You (Chris Brown Cover)




Salam and good day!



Introducing Raef, new US singer from Awakening Records.. 


Best lagu ni (walaupun diubahsuai dr lagu Chris Brown) takde masalah.. Pilih la muzik apepun, asalkan dapat dekatkan diri kita kepadaNya.. InsyaAllah :))



Allah
I need Allah <3




Read More......

Muhammad al-Husyan - Fi lailatin minal layal



Keampunan Allah melebihi kemurkaanNya...!
Dosa2ku bertimbun bak gunung, namun Ya Allah... ampunilah aku, kasihanilah aku..
Banyak ketika aku tewas di dalam perjuangan menuju redhaMu...
Namun, dengan izinMu jua aku mahu bangkit demi menebus kembali dosa2 silam dan akan datang...!



Ya Allah tiada tuhan selainMu...
Ampunilah aku, dan kurniakanlah kepadaku husnul khatimah! Amiin..



Read More......

Flower Miracle - Bloom When hear the Azan - CNN

Salam and good day!



Segala puji bagiNya, yang menciptakan seluruh alam dan isinya.. serta mentadbirnya tanpa penat dan tidur! Ya Allah, padaMu kami berserah dan mengabdikan diri!



“Katakanlah: Serulah mereka yang kamu anggap (sebagai tuhan) selain Allah, mereka tidak memiliki (kekuasaan) seberat zarah pun di langit dan di bumi, dan mereka tidak memiliki satu saham pun dalam penciptaan langit dan bumi, dan sekali-kali tidak ada di antara mereka yang menjadi pembantu bagi-Nya.” (Saba’: 22)


Read More......

Ketahui 7 Sikap Wanita Dengan Melihat Cara Berjalan

 Salam and good day!

 

- Gambar hiasan -

 

p/s: Saya no.3..hehe.. Baiki diri bukan kerana orang, tapi kerana Allah.. Hidup kite ni untuk impress Allah, supaya Allah sayang dan redha kita selalu.. Ingat ya tu, especially diri sendiri ni!!

 

 

Ketahui 7 Sikap Wanita Dengan Melihat Cara Berjalan 



1. Kelihatan Seperti Tidak Memijak Tanah

Golongan wanita yang jalannya berginjat, wanita ini kononnya bersifat tidak jujur, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain terutamanya ketika berbual. Dia juga dikatakan terkenal dengan sikap egonya. Dan yang lebih parah, wanita ini biasanya seorang yang boros atau suka membazir tanpa berfikir sebelum berbelanja. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.



2. Sering Menoleh Ke Kanan Dan Kiri

Wanita yang berjalan seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita yang berjalan seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Kononnya wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.



3. Suka Menunduk

Wanita seperti ini katanya memiliki sifat yang tertutup. Dia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditawan hatinya. Di samping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan percintaan. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hatinya, dijamin lelaki itu akan beroleh kebahagiaan. Ini kerana, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.



4. Berjalan Menatap Lurus Ke Depan

Mereka yang berjalan seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, dan bukannya mudah hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meskipun pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jadi tak hairanlah kalau wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang perpengalaman luas.



5. Badan Bergerak ke Kanan dan Kiri

Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian selalunya bersikap tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia menganggap itu sebagai perkara kecil. Walhal masalah itu sebenarnya agak rumit dan memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.



6. Badan Nampak Tegak

Wanita ini tegas dalam menentukan sesuatu. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya selalu serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Dan yang menarik tentang wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa menghilangkan sifat-sifat romantiknya.



7. Berjalan seperti Zirafah

Maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika berbual dengan wanita seperti ini sedikit sebnayak kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.



Panduan ini bukanlah semata mata hanya berguna untuk lelaki tapi boleh jugak di jadikan peringatan kepada wanita wanita diluar agar berjalan dengan sopan. Macam biasa, tip ini hanya panduan bukan semestinya betul dan setiap individu adalah berlainan. Sekian. Wallahualam.



Read More......

Tafakkur - Opick


Salam and good day!






Sejauh-jauh mata memandang
Sedalam-dalam hati merasakan
Hanya setitik debu yang tertuang
Dalam syair pujian

Lepas hati memandang lautMu
Terheran diri pada langitMu
Berjuta kata tak cukup untuk
Melukis indahMu

Reff:
Melihat bintang alangkah jauhnya
Melihat biru alangkah dekatMu
Melihat hutan melihat gunung
Siapa menjagamu
Mendengar tangis dalam deritamu
Rasakan luka dihari-harimu
Pada siapa air mata ini 'kan mengadu

Hoo..hoo..ha..ha..oh..ohh..ha..ha..
Haa..ha..ha..haa...ha..ha..

Bumi akan sepi
Bangga sementara
Adakah tempat kembali
Adakah selain Allah

Read More......

B.E.L.A.J.A.R.



Saya masih dan akan terus BELAJAR

-Gambar Hiasan-




~SAYA BELAJAR~


Saya belajar,
Bahawa saya tidak dapat memaksa orang lain mencintai saya,
Saya hanya dapat melakukan sesuatu untuk orang yang saya cintai..


Saya belajar,
Bahawa memerlukan waktu bertahun-tahun untuk membangun kepercayaan dan hanya beberapa detik saja untuk menghancurkannya…


Saya belajar,
Bahawa sahabat terbaik bersama saya dapat melakukan banyak hal dan
kami selalu memiliki waktu terbaik.


Saya belajar,
Bahawa orang yang saya rasaa adalah orang yang jahat,
Adalah orang yang membangkitkan semula semangat hidup saya
Serta orang yang begitu perihatin pada saya.


Saya belajar,
Bahawa persahabatan sejati sentiasa tumbuh walau dipisahkan oleh jarak yang jauh.


Saya belajar,
Bahawa jika seseorang tidak menunjukkan perhatian seperti yang saya inginkan,
Bukan bererti bahawa dia tidak mencintai saya…


Saya belajar,
Bahawa sebaik-baiknya pasangan itu,
Mereka pasti pernah melukai perasaan saya….
Dan untuk itu saya harus memaafkannya….


Saya belajar,
Bahawa saya harus belajar mengampuni diri sendiri dan orang lain…
Kalau tidak mahu dikuasai perasaan bersalah terus menerus…


Saya belajar,
Bahawa kawan2 dapat mempengaruhi peribadi saya,
Tapi saya harus bertanggungjawab untuk apa yang saya telah lakukan…


Saya belajar,
Bahawa dua manusia dapat melihat sebuah benda,
Tapi kekadang dari sudut pandang yang berbeza…

Saya belajar,
Bahawa tidak penting apa yang saya miliki,
Tapi yang penting adalah siapa saya ini sebenarnya..


Saya belajar,
Bahawa saya harus memilih apakah menguasai sikap dan emosi
Atau sikap dan emosi itu yang menguasai diri saya..


Saya belajar,
Bahawa saya punya hak untuk marah,
Tetapi itu bukan bererti saya harus benci dan berkelakuan bengis…


Saya belajar,
Bahawa kata-kata manis tanpa tindakan adalah saat perpisahan
dengan orang yang saya cintai..


Saya belajar,
Bahawa orang – orang yang yang saya kasihi,
Sering diambil segera dari kehidupan saya…


Buat diri saya yang masih perlu belajar,
Semoga saya lebih mempelajari dan memahami hidup ini..

Read More......